برای اولین بار: اجرای سیستم عامل IOS بر روی یک گوشی غیر اپلی

آخرین مطالب سایت
آخرین نطرات کاربران
جستجوگر پیشرفته سایت



برای اولین بار: اجرای سیستم عامل IOS بر روی یک گوشی غیر اپلی

توسعه‌دهندگان نرم افزاری Wincom موفق به انتقال یا به عبارتی پورت کردن المان‌ها و قابلیت‌های هسته سیستم عامل iOS بر روی یک سخت افزار غیر اپلی شدند. این هسته که با نام XNU Kernel شناخته می‌شود همان چیزی است که اپل یک دهه است که از آن برای توسعه سیستم عامل OS X و iOS استفاده می‌کند.

N900 نوکیا را به خاطر می آورید؟یک گوشی از محصولات نوکیا با سیستم عامل مبتنی بر هسته لینوکش(سیستم عامل MEMO)،و مرورگری که قادر به اجرای فلش در گوشی تلفن همراه شما بود،در زمان خود تحولی بزرگ در صنعت گوشی و یک تبلت قدرتمند کوچک محصوب میشد.اما حال این گوشی قدرتمند،قادر به اجرای سیستم عامل انحصاری اپل بر روی خود گشته است.

همانطور که در تصویر اصلی مشاهده می‌شود، این سیستم عامل iOS اپل است که بر روی یک نوکیا N900 با موفقیت به اجرا در آمده است. اما این پورت به هیچ وجه قرار نیست هیچ یک از المان‌های رابط کاربری مخصوص اپل را در سیستم عامل OS x یا iOS با خود به همراه داشته باشد و همچنین در حال حاضر نمی‌تواند به عنوان یک سیستم عامل کامل به همراه رابط کاربری تلفن‌های آیفون به اجرا در بیاید. ولی این سیستم مزایای بسیاری از هسته‌های سیستم اپل را با خود در دیگر دستگاه‌ها همراه می‌آورد. بعضی از قابلیت‌های سخت‌افزاری که این سیستم ارائه کنید، عبارت هستند از:

 

ARM RealView Emulation Baseboard (ARMPBA8_ALT)

ARM RealView Platform Baseboard for Cortex-A8 (ARMPBA8)

Texas Instruments OMAP3530 (BeagleBoard/BeagleBoard xM) (OMAP3530)

Texas Instruments OMAP3430 (Nokia N900) (OMAP3430_RX51)

Texas Instruments AM335x (BeagleBone/BeagleBone Black) (OMAP335X)

این بدین معنا نیست که اپل در آینده، نسخه کامل iOS را  برای دیگر دستگاه‌های غیر اپلی لایسنس می‌کند. همچنین قرار نیست که سیستم عامل اپل به طور کامل بر روی هیچ دستگاه دیگری به غیر از دستگاه‌های اپل پورت شود. اما این کارفواید بسیاری نیز دارد. در واقع این پورت، به تولیدکنندگان نرم افزاری این اجازه را می‌دهد تا قابلیت‌هایی که هسته iOS دارد را در اختیار دیگر سخت‌افزارها قرار دهند و از بخش هایی از آن استفاده نمایند. به نوعی می‌توان از این موضوع، به عنوان موفقیتی برای پورت قابلیت‌های سیستم عامل iOS  بدون رابط کاربری‌اش به سیستم‌های غیر اپلی نام برد که در آینده می‌تواند زمینه ساز امکانات بیشتری در این دستگاه‌ها باشد.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

به اشتراک گذاری کنید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:








    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید